Ciągnik artyleryjski PZInż 312.
Ciągnik artyleryjski PZInż 342.
Ciągnik PZInż 342 powstał według projektu inż. Włodzimierza
Horwatta jako rozwinięcie ciągnika PZinż
312 (którego parametry wojsko uznało za niewystarczające). Była to bardzo nowoczesna
konstrukcja, z napędem 4x4Pojazd przeznaczono do holowania armat przeciwlotniczych 75 mm. PZInż 342 miał zastąpić w
jednostkach ciągnik C4P. Z kolei ciągnik PZInż 343 był mniejszą
konstrukcją, choć opartą na PZInż 342, która miała zastąpić ciągnik C2P.
Zarówno PZInż 342, jak i PZInż 343 były zunifikowane i różniły się nieco wymiarami oraz tym, że 343 zamiast silnika o mocy 105-120 KM napędzała jednostka 75-85 KM. Oba pojazdy były również zunifikowane z ciężarówkami PZInż 703/713, co pokazywało, że dobrze przemyślano konstrukcję pojazdów dla Wojska Polskiego, pod względem praktyczym i ekonomicznym.
Zarówno PZInż 342, jak i PZInż 343 były zunifikowane i różniły się nieco wymiarami oraz tym, że 343 zamiast silnika o mocy 105-120 KM napędzała jednostka 75-85 KM. Oba pojazdy były również zunifikowane z ciężarówkami PZInż 703/713, co pokazywało, że dobrze przemyślano konstrukcję pojazdów dla Wojska Polskiego, pod względem praktyczym i ekonomicznym.
Вместе с этой штукой (которую тоже не успели сделать к началу войны):
OdpowiedzUsuńhttp://ru-artillery.livejournal.com/442569.html
они хорошо бы смотрелись. Стильно.
Хотя мощности её тянуть им бы не хватало.